NUTELLA KLADDKAKA + RECEPT

 
 
 
 
     Hej på er!
Jag skulle ju lägga ut bild på kladdkakan (kommer inte ihåg när). Men det bara blev aldrig så men nu tänkte jag göra det. Och så kommer ni få se recept. Dock så är ju inte receptet riktig nutella kladdkaka utan jag "spritsade" det på bara med spritser. Men här kommer i alla fall receptet jag gick efter!
OBS LÄS IGENOM HELA INNAN DU BÖRJAR.
 

 
125 Gram margarin
2 stycken ägg
2 ½ dl socker
1½ dl vetemjöl
1 Krm salt
2 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
 
Smält margarinet. Rör socker & ägg pösigt. Blanda i resterande ingredienser.
Smöra & bröa en jutjärnspanna. Häll i smeten, grädda i 200° Ca 16 minuter.
Långt ner i ugnen. Garnera med florsocker.
 
 
!!!LÅT SVALNA INNAN DETTA STEG TAS!!!
 
För nutella smeten tog jag bara lite nutella, man får försöka avgöra själv.
Och värmde i mikron - kolla till den ofta
När den är "rinnig" så tar du ut den & häller i en sprits & bara drar hit & dit med nutellan
(du kan även göra mönster om så vill)
Detta ska ligga i kylen ett tag sen...
 
 
Vips, färdigt!