LYX VS BUDGET

Hej!
Nu tänkte jag prova att göra en såndär 
lyx vs budget, så vi sätter igång.
 
I dagens lyx vs budget så ska jag kolla skillnaden på Mac's "please me" - matte
och H&M's "Being perfect" i deras orginal kollektion.

Så som ni kanske ser så har H&M's MYCKET  dåligare förpackning.
- texten går bort
- väldigt plastig
- stor & klumbig
+ man ser färgen i botten
 
 
Macs 
+ liten & händig förpackning
+ bra kvalité (inte plastig)
+ texten går inte bort
+ namnet står i botten
- Man ser inte färgen utanpå.
 
Så macs förpacking ÄR bättre, tycker jag!
 


(H&M's till vänster & Mac's till höger)
 
H&M
 
-Väldigt glansigt (fint men håller sämre)
-Väldigt genomskinligt (måste målas på fler gånger)
-Dålig hållbarhet.
+ varmare ton (smaksak men jag gillar det mer)
 
 
Mac's
+ bra färg
+ Håller länge
+ Matt (såå snyggt)
-kall ton
 
 
Mac vinner där också.
 

+ båda är lättapplicerade
 
Så jag väljer faktiskt Mac, men H&M's funkar!
Hoppas ni gillade det här inlägget!
 
 
 
Tycker ni det är snyggast med Fisheye eller vanlig kamera? kommentera!